• Număr de telefon

    0731199577
  • Program

    7:30 - 17:30
  • Adresă

    Strada Stațiunii, numărul 2

post image

Programul zilei la grupa mare

    O zi la grupa mare se desfășoară în intervalul orar 07:30 - 17:30, după cum urmează:


07:30 - 08:30 - primirea copiilor;

08:30 - 09:00 - jocurile și activitățile liber alese;

09:00 - 09:30 - activitățile de dezvoltare personală;

09:30 - 10:00 - servirea micului dejun;

10:00 - 12:00 - activități pe domenii experențiale:

  • cunoașterea mediului;
  • educație muzicală;
  • educație plastică;
  • limbă și comunicare;
  • activitate matematică;
  • educație pentru societate;
  • abilități practice;
  • activități extracuriculare și extrașcolare;
  • opționale.
    toate aceste activități sunt integrate pe parcursul unei zile conform orarului grupei:

12:00 - 12:30 - jocuri și activități liber alese;

12:30 - 13:00 - servirea mesei de prânz;

13:00 - 15:30 - somnul de prânz;

15:30 - 16:00 - deprinderi de igienă personală și servirea gustării;

16:00 - 16:30 - activități recuperatorii. Opționale;

16:30 - 17:30 - jocuri și activități liber alese;

17:30 - plecarea copiilor.


    După primirea copiilor, ziua la grupa mare debutează cu jocurile și activitățile alese, pe centre de interes, în funcție de preferințele fiecărui copil. În cele ce urmează vă oferim câteva exemple:

  • la centrul ARTĂ copiii pictează, desenează, confecționează, prelucrează diverse materiale pentru a obține diferite lucrări conform temelor din acea zi/săptămână;
STEAGUL NOSTRU TRICOLOR


POTECA DIN PĂDURE


  • la centrul BIBLIOTECĂ copiii îşi exersează limbajul sub toate aspectele sale (vocabular, gramatică, sintaxă, înţelegerea mesajului), în timp ce comunică (verbal sau nonverbal) sau asimilează limbajul scris. Deşi se adresează preponderent domeniului limbă şi comunicare, contribuţiile asupra dezvoltării globale sunt multiple şi pot include: dezvoltare motricităţii fine, dezvoltarea abilităţilor de interacţiune cu copiii de vârstă apropiată, curiozitatea şi interesul, iniţiativa şi creativitatea;
MODELĂM LITERELE


LUCRĂM FRUMOS ÎN CAIEȚELE


  • centrul ŞTIINŢE subsumează elementele care ţin de domeniul știinţe, respectiv, dezvoltarea gândirii logice, înţelegerea relaţiilor dintre obiecte şi fenomene, exersarea capacităţii de a rezolva probleme, familiarizarea şi aplicarea cunoştinţelor şi deprinderilor elementare matematice sau a celor care privesc cunoaşterea şi înţelegerea lumii vii. În acest centru este util să existe un spaţiu pentru expunerea permanentă a materialelor din natură (ghinde, pietre, scoici, seminţe, fructe, legume, cereale, colecţii de insecte, ierbare ş.a.), un loc pentru animale vii (acvariu cu peşti sau cu broscuţe ţestoase), dar şi mulaje din plastic, reprezentând animale sau păsări. De asemenea, nu trebuie să lipsească diverse pliante, imagini, planşe, atlase de anatomie, botanică, zoologie, enciclopedii, hărţi ş.a. Copiii sunt oameni de ştiinţă, care caută permanent să se informeze în legătură cu lumea înconjurătoare;
ÎNVĂȚĂM SĂ NE INFORMĂM DIN ATLASE


COLȚUL NOSTRU DEDICAT ȘTIINȚEI


  • centrul CONSTRUCȚII mijloceşte dezvoltarea cognitivă, socio-emoţională, fizică, dar şi iniţiativa, creativitatea şi perseverenţa, prin activităţile individuale sau de grup. Dezvoltându-şi gândirea creatoare, imaginaţia, copiii îşi formează concepte matematice referitoare la mărime, formă, înălţime, volum, spaţiu, direcţie, echilibru, măsurare, numărătoare, ordonare. Cu ajutorul diverselor materiale de construcții puse la dispoziție la acest centru, copiii devin adevărați arhitecți iscusiți;
ÎNTĂRIM GRANIȚA ȚĂRII


CONSTRUIM ROBOTUL VIITORULUI


  • centrul JOC DE ROL este spaţiul în care dezvoltarea socio-emoţională se regăseşte din plin. Aici, copilul se regăseşte într-un mediu ideal şi poate să înveţe cu plăcere. Jocul de rol îi ajută pe copii să-şi exprime şi să-şi gestioneze emoţiile, să comunice cu ceilalţi, să accepte diversitatea. Ei reproduc lumea aşa cum o înţeleg, repetă, reinterpretează, reproduc şi retrăiesc experienţe. În acest centru se pot desfăşura activităţi de gătit şi de cunoaştere a hranei.
LA PIAȚA DE LEGUME


PERSONAJE DE POVESTE NOI AM FOST...



    Ziua continuă cu activitatea de dezvoltare personală (ADP), întâlnirea de dimineață – cu reale valențe socio-emoționale, care include: prezența (în limba română/engleză/spaniolă), salutul, roata emoțiilor, regulile grupei, calendarul naturii (consolidat atât în limba română cât și în celelalte două limbi cunoscute de ei: engleza și spaniola), sărbătoritul zilei, gimnastica de înviorare, noutatea zilei și activitatea de grup corespunzătoare temei zilei. La întâlnirea de dimineață, accentul va cădea printre altele pe:

  • autocunoaştere (Stimă de sine, imagine de sine – Cine sunt eu/cine eşti tu?, Etichete bune, etichete rele);
  • dezvoltarea abilităţilor de comunicare - comunicare asertivă – Învăţ să spun NU fără să îi deranjez pe cei din jur; comunicare cu colegii/părinţii; Sunt vesel/trist pentru că…; Azi mi-a plăcut/nu mi-a plăcut la tine…pentru că…; Tristeţea/veselia în culori şi forme;
  • managementul învăţării prin joc (Vreau să fiu şcolar; Continuă povestea....; Meseria de elev; Cum aş vrea să fie învăţătoarea mea; Eu, când voi fi şcolar.... );
  • dezvoltarea empatiei (Dacă tu eşti bine şi eu sunt bine!; Cum să îmi fac prieteni?; Ba al meu, ba al tău; Cinci minute, eu, cinci minute, tu; Cum îmi aleg prietenii?; Îmi ajut prietenul?; Suntem toleranţi; Azi mi s-a întâmplat…; Cum v-aţi simţi dacă cineva v-ar spune…?, Cum să fac surprize celor dragi etc. );
  • luarea deciziilor în funcţie de anumite criterii şi încurajarea alegerilor şi a găsirii a cât mai multe variante de soluţii la situaţiile apărute;
  • medierea conflictelor (Învăţ să lucrez în echipă, Singur sau în grup?, Fără violenţă!, Fotograful).