• Număr de telefon

    0731199577
  • Program

    7:30 - 17:30
  • Adresă

    Strada Stațiunii, numărul 2

post image

Programul zilei la grupa mijlocie

    O zi la grupa mijlocie se desfășoară în intervalul orar 07:30 - 17:30, după cum urmează:


07:30 - 08:30 - primirea copiilor

08:30 - 09:00 - jocurile și activitățile liber alese

09:00 - 09:30 - activitățile de dezvoltare personală

09:30 - 10:00 - servirea micului dejun

10:00 - 11:30 - activități pe domenii experențiale:

  • cunoașterea mediului;
  • educație muzicală;
  • educație plastică;
  • limbă și comunicare;
  • activitate matematică;
  • educație pentru societate;
  • abilități practice;
  • activități extracuriculare și extrașcolare;
  • opționale.
    toate aceste activități sunt integrate pe parcursul unei zile conform orarului grupei:

11:30 - 12:30 - jocuri și activități liber alese;

12:30 - 13:00 - servirea mesei de prânz;

13:00 - 15:30 - somnul de prânz;

15:30 - 16:00 - deprinderi de igienă personală și servirea gustării;

16:00 - 16:30 - activități recuperatorii. Opționale;

16:30 - 17:30 - jocuri și activități liber alese;

17:30 - plecarea copiilor.


    După primirea copiilor, sala din grupa ALBINUȚELOR este organizată pe zone, centre de interes, devenind un cadru adecvat situaţiilor de învăţare. Astfel, având în vedere setul de interese şi aspiraţii ale copiilor, nevoile acestora, sala de grupă poate fi delimitată în mai multe centre de activitate/interes: Bibliotecă, Ştiinţă, Arte, Construcţii, Joc de rol, Nisip şi apă.


    Centrul BIBLIOTECĂ este spaţiul în care copiii îşi exersează limbajul sub toate aspectele sale (vocabular, gramatică, sintaxă, înţelegerea mesajului), în timp ce comunică (verbal sau nonverbal) sau asimilează limbajul scris.

    Centrul ȘTIINȚE subsumează elementele care ţin de domeniul științe, respectiv, dezvoltarea gândirii logice, înţelegerea relaţiilor dintre obiecte şi fenomene, exersarea capacităţii de a rezolva probleme, familiarizarea şi aplicarea cunoştinţelor şi deprinderilor elementare matematice sau a celor care privesc cunoaşterea şi înţelegerea lumii vii.

      Centrul ARTE are influenţe asupra dezvoltării copiilor în toate domeniile, deoarece acestea se întrepătrund în sarcinile şi tipurile de activităţi de aici şi pot asigura dezvoltarea globală a copilului. În acest centru li se oferă copiilor posibilitatea să exerseze pictura cu degetele, cu buretele, cu dopuri sau rulouri de carton, imprimă materiale textile, pictează cu ceară, modelează, confecţionează colaje.

   Centrul CONSTRUCȚII mijloceşte dezvoltarea cognitivă, socio-emoţională, fizică, dar şi iniţiativa, creativitatea şi perseverenţa, prin activităţile individuale sau de grup. Dezvoltându-şi gândirea creatoare, imaginaţia, copiii îşi formează concepte matematice referitoare la mărime, formă, înălţime, volum, spaţiu, direcţie, echilibru, măsurare, numărătoare, ordonare.

    Centrul NISIP ȘI APĂ este gazda experienţelor care asigură dezvoltarea fizică a copiilor preşcolari. În sala de grupă, copiilor trebuie să li se ofere posibilitatea de a explora senzaţia atingerii nisipului şi apei şi fiecare sală fiind dotată cu suporturi pentru nisip sub diverse forme, ligheane, deoarece copiii se simt atraşi de nisip şi apă, indiferent de vârstă.

     Centrul JOC DE ROL este spaţiul în care dezvoltarea socio-emoţională se regăseşte din plin. Jocul de rol îi ajută pe copii să-şi exprime şi să-şi gestioneze emoţiile, să comunice cu ceilalţi, să accepte diversitatea. În acest centru se pot desfăşura activităţi de gătit şi de cunoaştere a hranei. Aici, activităţile de gătit reprezintă o distracţie şi o relaxare pentru copii, aceştia exersându-şi toate simţurile, dar în mod special cel olfactiv şi gustativ.

     Ziua continuă cu activitatea de dezvoltare personală (ADP), întâlnirea de dimineață – cu reale valențe socio-emoționale, care include: prezența (în limba română/engleză), salutul, roata emoțiilor, regulile grupei, calendarul naturii (consolidat atât în limba română cât și în limba engleză, gimnastica de înviorare, noutatea zilei și activitatea de grup corespunzătoare temei zilei. La întâlnirea de dimineață, accentul va cădea printre altele pe :

  • autocunoaştere (Stimă de sine, imagine de sine – Cine sunt eu/cine eşti tu?, Etichete bune, etichete rele);
  • dezvoltarea abilităţilor de comunicare - comunicare asertivă – Învăţ să spun NU fără să îi deranjez pe cei din jur; comunicare cu colegii/părinţii; Sunt vesel/trist pentru că…; Azi mi-a plăcut/nu mi-a plăcut la tine…pentru că…; Tristeţea/veselia în culori şi forme;
  • managementul învăţării prin joc (Vreau să fiu şcolar; Continuă povestea....; Meseria de elev; Cum aş vrea să fie învăţătoarea mea; Eu, când voi fi şcolar.... );
  • dezvoltarea empatiei (Dacă tu eşti bine şi eu sunt bine!; Cum să îmi fac prieteni?; Ba al meu, ba al tău; Cinci minute, eu, cinci minute, tu; Cum îmi aleg prietenii?; Îmi ajut prietenul?; Suntem toleranţi; Azi mi s-a întâmplat…; Cum v-aţi simţi dacă cineva v-ar spune…?, Cum să fac surprize celor dragi etc. );
  • luarea deciziilor în funcţie de anumite criterii şi încurajarea alegerilor şi a găsirii a cât mai multe variante de soluţii la situaţiile apărute;
  • medierea conflictelor (Învăţ să lucrez în echipă, Singur sau în grup?, Fără violenţă!, Fotograful).

CENTRUL BIBLIOTECĂ






CENTRUL ȘTIINȚE






CENTRUL ARTE






CENTRUL CONSTRUCȚII






CENTRUL JOC DE ROL






CENTRUL NISIP ȘI APĂ